ارزشيابي توصيفي

دبستان دخترانه استقلال تبريز
ارزشيابي اجراي پيش آزمايشي مقياس كيفي در مدارس ابتدايي در سال تحصيلي 82-1381

Friday, April 11, 2003

گزارش كار دبستان استقلال:



مجريان طرح: ناحيه 3 آموزش و پرورش تبريز، خانم‌ها فريده راستاد، عاليه كاظمي مهر، لعيا تخمه‌چيان


جهت شروع طرح كيفي ابتدا جلسه‌اي با حضور همكاران مجري در دبستان استقلال تشكيل و درباره نيازها و برنامه‌ها بحث و گفتگو شد سپس طي تماس تلفني با ناحيه جلسه‌اي با مسئولين جهت اطلاع آنان تشكيل و آنها قول همكاري و مساعدت دادند و با توجه به اين كه زمان بسيار اندك بود و فاصله دوره با اجراي آن بسيار كم بود بنابراين سعي شد در اولين فرصت جهت اطلاع اوليا از آنها دعوت بعمل آيد و چون نمونه كارنامه‌ها كيفيت خوب و مطلوب نداشتند بنابراين تصميم گرفتيم كه قبل از جلسه آنها را مجدداً تايپ نموده و سپس به تعداد اوليا تكثير نمائيم بعد از آماده نمودنن مقدمات و زمينه پذيرش از اوليا دعوت به عمل آمد و مديريت تمام مسائل و نقاط ضعف و قوت طرح را براي آنان تشريح نمودند و ضمناً برگ‌هاي نظرسنجي را در اختيار آنان گذاشته شد و با توجه به اين كه اين مدرسه تقريباً از نظر آموزشي در سطح خوب و از نظر ميزان مشاركت فعال مي‌باشد و والدين در اكثر موارد حضور فعالانه دارند بنابراين با مسئله جدي برخورد نموده و راحت‌تر آن را قبول نمودند و به مديريت قول مساعد در زمينه همكاري دادند بنابراين با همفكري آنان و معلمان محترم و مسئولين ناحيه تصميم گرفته شد ابتدا به وضع فيزيكي كلاسها از نظر نقاشي و صندلي رسيدگي شود و فضاي كلاسها را جذاب و شاداب نموده و در نهايت فكري به جداسازي كلاسها از نظر درسي شود در وهلة اول كلاس اول 1 را براي درس علوم و بخوانيم و بنويسيم آماده نموديم روي ديوار كلاس عكس بنويسيم و روي كلاس اول2 عكس جلد رياضي را طراحي كرده و از نظر تجهيزات براي كلاس رياضي و علوم از طرف كارپردازي ناحيه كيت در نظر گرفته شد و براي كلاس بنويسم تمام تصاوير فارسي را در روي پارچه‌ها نقاشي نموده و در ديدرس دانش‌آموزان جهت آموزش قرار داديم و براي هر كلاس كمد جداگانه و وسايل مربوط به تدريس در نظر گرفته شد و دانش‌آموزان زمانيكه درس رياضي داشتند در كلاس رياضي حاضر شدند و در زنگ‌هاي فارسي و علوم در كلاس 1 مشغول بودند و براي هر تك تك دانش‌آموزان پوشه شيشه‌اي در نظر گرفته شد تا معلم مربوطه بتواند تمام فعاليت‌هاي عملي را در آنجا بايگاني نمايد و روي ديوارهاي كلاسها بولتن به اندازه طول كلاس تهيه تا اين كه دانش‌آموزان بتوانند آثار خود را در آنجا نصب نمايند. ضمناً بجاي دفتر نمره سعي نموديم برگ فعاليت گروهي به همراه ساير چك ليست‌ها را صحافي كرده و در اختيار معلم قرار دهيم. ضمناً كتابخانه مدرسه را يك روز به كلاسهاي اول اختصاص داده طوريكه يك روز هفته كتابخانه فقط به كلاسهاي اول ارائه خدمات مي‌دهد و ضمناً از دانش‌آموزان كلاسهاي اول درخواست نموديم كه با خط و فكر خود، نظر خود را درباره كلاس بنويسند كه دانش‌آموزان اكثر قريب به اتفاق از اجراي طرح فوق خوشحال بودند خصوصاً از فضا و تغييرات كلاسها و طرز رفتار معلمان و اوليا بسيار سپاسگزار بودند از اين كه معلمين توجه فراوان به عملكرد رفتاري دانش‌آموزان داشته و نسبت به مسائل دقيق‌تر بودند ضمناً درباره هر گونه تغيير رفتار دانش‌آموزان بطور جداگانه با اوليا مشورت داشته و سعي نموديم آنها را از تغيير رفتار فرزندشان چه مثبت چه منفي آگاه سازيم.
با تشكر فراوان از مسئولين محترم طرح كيفي و با تشكر از زحمات همكاران آقايان :
ميرزاده مدير محترم ناحيه 3
شمس معاون آموزشي
دروگر سعبه ابتدايي
ملكي شعبه ابتدايي
سبزعلي‌زاده كارپردازي
اميد داريم كه همكاران سربلند و موفق باشند.
تخمه‌چيان

جهان يادگار است و ما رفتني
به گيتي نماند به جز گفتني

معرفي طرح :

گزارشها و پيشنهادها :

يادداشتها :

تجربه دبستانهاي مجري طرح :

لينكها :

powered by blogger